איך לקבל כספי פיצויים על פגיעות פיזיות לאחר תאונת עבודה

תביעה לקבלת פיצוי על אובדן כושר עבודה יכול להגיע לסכומים של מאות אלפי שקלים ואף יותר.

כדי לוודא שאתם מקבלים את הסכום המלא המגיע לכם דרוש לכם עורך דין טוב היודע להתנהל מול ביטוח לאומי, מול המעסיק ומול חברות הביטוח.

כך תבטיחו שקט כלכלי ותוכלו להתפנות להחלים

 

תביעה מול חברת הביטוח

תביעה שנשמעת מפחידה מאוד אך לא חייבת להיות כזו – עורך דין ביטוח טוב יוכל לעזור לכם לצלוח את התביעה בענק. זהו עורך דין המתמחה בעבודה מול חברות הביטוח וספציפית בתחום תאונות העבודה. כיוון שיש הרבה סוגי ביטוחים ישנם גם הרבה עורכי דין לתחומים השונים ויש לבחור באחד המנוסה בעבודה מול חברות הביטוח בכל הקשור לפיצויים בשל תאונות עבודה.

 

תביעה מול המעסיק

במידה והייתה רשלנות כלשהי מצד המעסיק ניתן להגיש תביעה לפיצויים מהמעביד. רשלנות זו יכולה לבוא לידי ביטוי בסביבת עבודה לא בטוחה (רצפה רטובה, סולם שבור, חשמל חשוף), שימוש בכלי עבודה לא בטיחותיים, הדרכה לא איכותית, רשלנות בעבודה עם חומרים מסוכנים, הרמת משקלים כבדים או היעדר פיקוח על קיום הוראות הבטיחות.

תביעה כנגד המעסיק ניתן להגיש עד 7 שנים לאחר האירוע, ולאחר מכן חלה עליה התיישנות. מומלץ להגיש את התביעה לאחר שנה ולא להמתין זמן ממושך.

 

תביעה מול ביטוח לאומי

ביטוח לאומי מעניק פיצויים לא רק על הפגיעה הפיזית אלא גם על הכאב והסבל, העלויות של התאמת הבית או תשלום על מטפל/ת במידת הצורך, ימי העבודה שהוחסרו ועוד. מאוד כדאי להגיש תביעה לביטוח לאומי במקרה של תאונת עבודה גם לדמי פגיעה וגם לדרגת נכות (במידה ויש).

חשוב לדעת כי במקרים בהם לא ברור הקשר בין מקום העבודה לתאונה ייתכן והביטוח הלאומי לא יאשר את התביעה, ואז יש לגשת לבית דין לענייני עבודה.

 

לא לשכוח את הביטוח הפרטי

ביטוח תאונות אישיות או פוליסת אובדן כושר עבודה אלה הם דברים שכל אחד יכול לרכוש בטרם התאונה. במידה ויש לכם פוליסה שכזאת יש ליצור קשר עם סוכן הביטוח ולממש את הזכויות המגיעות לכם. לעתים נוטים לשכוח את הביטוח הפרטי בשל התביעות המשמעותיות מול המעסיק וביטוח לאומי, אך לביטוחים האלה יכול להיות כיסוי מכובד ולשם כך הם נועדו.

 

הדבר החשוב ביותר בכל התביעות

לתעד, לתעד, לתעד. את האירוע, את הפגיעה, את התיק הרפואי, את העדים… לתעד, לצלם, להעתיק ולשמור שניתן יהיה להוכיח את הדברים. לכן גם מאוד חשוב לגשת לטיפול רפואי סמוך לתאונה ולהקפיד על תיעוד של האירוע בתיק הרפואי בפירוט ובדיוק.

ישנם גופים שונים שמהם ניתן לקבל פיצויים לאחר תאונות עבודה, אם זה המעסיק, ביטוח לאומי או חברות הביטוח. למרות שזה נשמע מתיש אלה הזכויות המגיעות לכם ובעזרת עורך דין תוכלו לממש אותן במינימום מאמץ ומקסימום רווח.

 

משקל

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
החזרי מס שמגיעים לשכירים ראשית
כללי
החזרי מס שמגיעים לשכירים בגין סיבות שונות

לעבוד בתור שכיר זו החלטה שרבים מאיתנו מקבלים לאורך החיים ובהחלט אפשר להבין מדוע. יש בכך משהו הרבה יותר פשוט ונוח, כי מישהו אחר למעשה דואג לכל העניינים הבירוקרטים. משמעות

דולרים
מיסים
האם אפשר לקבל החזר מס על מיתוג עסקי?

היום בעלי עסקים רבים מבינים את החשיבות האדירה שיש למיתוג עסקי. בלי מיתוג עסקי העסק שלכם עלול ללכת לאיבוד מול כל המתחרים, לאור הדרך שבה שוק הפרסום מתנהל היום. בנוסף,