איך לחסוך כסף לרכישת דירה בצורה נכונה?

עוד שנה בדירה משלנו! איך חוסכים כסף כבר מעכשיו?

 

כמעט כל אדם מתחיל את חייו הבוגרים בשכירת דירה לבד או עם שותפים, עוזב את הבית ומתחיל חיים עצמאיים. כולנו רוצים בשלב מסוים להחזיק בדירה משלנו הן כדי להיפטר מתשלומי השכירות והן על מנת להגדיל את הנכסים שלנו ובהתאם את השווי שלנו. חסכון לדירה מומלץ להתחיל מגיל צעיר והשלב הראשון הוא להבין כמה כסף כבר יש לנו, בעצם בדקו את הר הכסף עכשיו כדי להבין מה היא נקודת הפתיחה שלכם.

 

משכנתא

למרות שהיינו שמחים פשוט לשלם את עלות הדירה ולהחזיק אותה בצורה עצמאית, מסתבר שהדבר לא פשוט ויכולות לעבור שנים רבות מאוד עד שתחזיקו את כל הסכום שאתם צריכים על מנת לרכוש דירה, גם אם אתם זוג ומתחלקים במחיר. על מנת כן לאפשר לאנשים להחזיק בדירה קיימת המשכנתא אשר משלימה את עלות הדירה ובהתאם תיאלצו להחזיר את התשלום באופן חלקי כל חודש עד שתחזירו את כל הכסף שהבנק שם עבורכם על הדירה. כדאי לחשב כמה תצטרכו לשים על הדירה תוך שכלול המשכנתא על מנת לכוון באמת לסכום שאתם צריכים.

 

חסכון קבוע מכל משכורת

אחת השיטות הכי טובות לחסוך כסף הוא להחליט על כמות קבועה שאנו חוסכים בכל חודש כנתח מהמשכורת החודשית. רובנו מסתכלים מדי פעם על הכסף שיושב לנו בעובר ושב ומבצעים החלטות פיננסיות בהתאם, גם אם נחליט שאנו "שמים בצד" כל חודש שליש מהמשכורת שלנו לחסכון לדירה בפועל יהיה לנו קשה לא לבזבז כמות גבוהה יותר מהמשכורת, בגלל שהוא כל  כך נגיש. אך מי שיש לו כוח רצון מומלץ לבחור בשיטה זאת.

 

פיקדון

על מנת להתגבר על הקושי שלנו לא לבזבז יותר מדי כסף מהעובר ושב ניתן פשוט להוציא אותו מהעובר ושב ולהעביר אותו לפיקדון, שם הוא ישב ולפעמים אף יצבור תשואה קטנה אך משמעותית בסכומים גדולים. בגלל שהכסף לא יהיה זמין עבורנו בהתאם הוא גם לא יבוזבז ויחסך לדירה.

 

השקעה לטווח ארוך

במידה ומדובר בחוסכים צעירים כדאי כבר עכשיו לשים כסף בכל חודש במוצר השקעה כך שכאשר נקנה את הדירה יהיה לרשותנו הרבה יותר כסף ממה שהרווחנו במשך כל התקופה שעברה. בעצם מדובר בהשקעה לטווח ארוך אשר יכולה להניב תשואה מאוד גדולה ולקצר את זמן החיסכון שתכננו בהתאם למשכורות הצפויות.

 

מומלץ להתחיל את החיסכון לדירה מוקדם ככול האפשר אם אנו יודעים שנרצה להגיע לקנייתה יום אחד. כדאי להתחיל בלהבין כמה כסף יש לנו וכמה יהיה לרשותנו בזמן בו נרצה לקנות את הדירה תוך התחשבות במשכנתא שתוזיל לנו את העלות. מומלץ גם לשים את הכסף בקופות פיקדון או אף מוצרים אשר מניבים תשואה מהשקעות בבורסה.

 

 

דירה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש בחליפה נותן כסף מתנה
מיסים
מס מתנה בארצות הברית

במדינת ישראל, לא נדרש לשלם מיסוי על העברת מתנה בין אנשים, קרי מס מתנה. בארצות הברית לעומת זאת, ישנם מצבים בהם העברת מתנות יידרשו בתשלום מיסוי לרשות המיסים, ה-IRS, לרוב

רלוונטי שכירים ראשית
כללי
החזרי מס – האם זה רלוונטי גם לשכירים?

עד היום הייתם בטוחים שכל מה שקשור להחזרי מס צריך לעניין רק אנשים שעובדים בצורה עצמאית ומנהלים עסקים פרטי? אם כך, כדאי שתדעו שזה לא מדויק. אומנם זה נכון ששכירים

עבודה בקנדה
כללי
מה כרוך בקבלת אשרת עבודה בקנדה לישראלים?

קנדה היא יעד פופולרי עבור ישראלים המעוניינים לעבוד בחו"ל. עם כלכלה חזקה, תרבות מגוונת ורמת חיים גבוהה, קנדה מציעה הזדמנויות רבות לאנשי מקצוע מיומנים. עם זאת, לפני שישראלים יוכלו לעבוד