החזרי מס לשכירים – מדריך

שכיר ומעוניין לקבל החזר מס? המומחים של חברת אנפה החזרי מס מציגים את המדריך המלא.

מי מחויב בתשלום מס?

ע"פ חוק פקודת המס (סעיף 131) , יחיד תושב ישראל אשר מלאו לו 18 שנים, מחויב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה. עם זאת עובדים שכירים בעלי הכנסת עבודה ו/או קצבה בסכומים שאינם עולים על 643,000 ₪ בשנה אינם מחויבים בהגשת מסמך שנתי, וזה נתון תחת האחראיות של מקום העבודה בו השכיר מועסק.

כיצד המס עבור שכירים מחושב?

המס עבור שכירים מחושב כך שככל שהכנסת השכיר גבוהה יותר, שיעור המס החל על ההכנסה עולה. מס הכנסה מחושב על בסיס שיעור ההכנסה השנתית, באופן משוער. לאחר קביעת ההכנסה, נערך חישוב של המס. חישוב זה נערך ע"י שיבוץ כל סוג של הכנסה, כאשר התוצאה המתקבלת מהווה את סכום המס לפני הזיכויים ונקודות הזיכוי אותו זכאי השכיר לקבל. קיימים לא מעט מקרים שגובה ההכנסה המשוערת איננו מדויק, ועל כן שכירים רבים נאלצים לשלם סכום מס גבוה הרבה יותר ממה שהם היו צריכים ועל כן הם זכאים לקבלת החזר מס בתום השנה או באופן רטרואקטיבי עד שש שנים, זאת בתנאי שלא קיבל החזר בגין השנים הללו.

מדריך לשכירים

כיצד מקבלים החזר מס?

כדי לממש את הזכאות לקבל החזר מס על השכיר להגיש דו"ח מקיף בתוך שש שנים מתום שנת המס לרשויות המס. עבור הזכאות יש להגיש טפסים רבים הכוללים בין היתר טופס 106, 806 (במידה וישנם הכנסות נוספות) אישורים על דמי אבטלה, דמי פגיעה בעבודה, תגמולי מילואים או תקבולים מהמוסד לביטוח לאומי, כמו גם טופס 161 במידה של פיטורין וכן אישורים הבנק לגבי הכנסות כתוצאה מריבית על פיקדונות ותוכניות חסכון וכן ריבית על רווחים מניירו ערך. בנוסף, יש להעביר אישורי זכאות להטבות מס. את כל הטפסים הללו יש להגיש במלואן לרשויות המס ולהתחיל בתהליך, אך רבים כאמור מתייאשים מחשש להתמודדות מול הרשויות.

קבלת החזר מס לשכירים – באמצעות אנפה החזרי מס

כדי להקל בהליך ובהגשת הטפסים וכן על מנת לקבל את הכסף ישירות לחשבון חשוב לפנות לחברת אנפה החזרי מס, זאת משום שבאמצעות החברה ניתן לעבור תהליך החזרי מס לשכירים זאת תוך פרק זמן של עד שלושה חודשיים מתחילת הגשת הטפסים ע"י החברה. למעשה, מתאפשר כאן לראשונה לשכירים לקבל שירות מקצועי ודיסקרטי מחברה אשר מובילה כיום את התחום וזוקפת לזכותה הצלחות רבות בתחום, זאת כתוצאה מניסיון עתיר שנים בטיפול בתיקים של לקוחות אשר בזכות חברת אנפה קיבלו ישירות לחשבונם את החזר המס המגיע להם, אשר יכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים באופן רטרואקטיבי. שכיר ומעוניין לקבל החזר מס? פנה עוד היום לקבל מידע נוסף:

https://anafa.co.il

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כסף
טיפים פיננסים
3 מחשבונים שכל אחד צריך

  אחרי שעזבנו את מערכת החינוך, אנחנו עלולים לטעות ולחשוב שמחשבונים הם כלי שלא רלוונטי עבורנו. התפיסה הזו שגויה, וחשוב להבין שיש הרבה מאוד דברים שאותם אנחנו צריכים לבצע בעזרת

ביטוח נסיעות
ביטוחים
מה מכסה ביטוח נסיעות לאוקראינה

נסיעה לאוקראינה הפכה להיות שם דבר בקרב הישראלים. לא רק נסיעות לאומן הן גולת הכותרת, אלא גם הנופים המרהיבים, התרבות העתיקה, האוכל הטוב ובעיקר המחירים הזולים. ביטוח נסיעות לאוקראינה מעניק